Jak nezačít hubnout

V dnešním článku, který úzce souvisí s naší výzvou "Nehubni, žij zdravě", se podíváme na to, jak by nemělo vypadat novoroční předsevzetí ohledně hubnutí. Jak jsem psal v minulém článku "Nehubni, žij zdravě", není vhodné se upnout na touhu zhubnout. A tady je několik důvodů.

Jak rozhodně nehubnout

7935c2de-4912-4fc0-8220-a07034a63506

  • Hodně z nás se po vánočním obžerství rozhodne pro totální změnu, kdy nebude jít nic sladkého, tučného, smaženého a ledničku napěchuje po okraj výhradně salátem. Toto rozhodnutí nám však vydrží maximálně pár dnů. Pro tělo, mysl a vůli je to příliš velká změna, kterou by dokázal zvládnout snad jen sebetrýznící mnich. 
  • Rozhodnutí zhubnout je dost často spojené s plavkovou sezónou, tedy jak se říká "hubnu do plavek". Opět to není ideální rozhodnutí, protože plavkové období v našich končinách je přece jen ještě daleko, a proto nás nic nenutí změnit návyky. 
  • Někdo chce shodit přebytečná kila kvůli někomu (partnerovi, milenci a podobně) a věří, že právě díky lepší postavě si jej ten druhý bude víc vážit a milovat. Ale i tento důvod je postavený na dosti chatrných základech. Víme všichni, jak je život vrtkavý a naše snaha o zhubnutí tak může jít do kytek. 

A musím zmínit ještě jednu častou chybu a tou je představa, že vysněnou postavu budu mít za pár dnů jezení onoho salátu, kterého mám plnou ledničku. Stejně tak je hloupé věřit "zázračným" dietám a podobným nesmyslům, slibujícím rychlé výsledky.

A jak tedy na hubnutí?

3l2nilMnohem účinnější je postupně přejít na celkově zdravý životní styl. A tady je několik pravidel, které doporučujeme našim klientům:

  1. Dělejte to pro sebe - ať jde o hubnutí nebo o cokoliv jiného. Je to váš život, máte jej jen jeden. A každý promeškaný den už nijak nevrátíte.
  2. Dělejte to pro správný důvod - opět ať jde o hubnutí nebo o to, být zdravější. Uvědomte si, že díky zdravému životnímu stylu budete méně nemocní, zbavíte se zdravotních neduhů a trápení, budete se cítit spokojenější a vyrovnanější.
  3. Nechtějte výsledky hned - vše má svůj čas, kila tuku nezmizí jako mávnutím kouzelným proutkem. Bude to chtít silnou vůli a zejména ze začátku i nějaké to odříkání. Ale když víme, proč to děláme, půjde to snáz. A výsledky se dostaví.
  4. Přemýšlejte - vím, přemýšlení bolí :) Ale není potřeba mít mozek raketového inženýra, abychom přišli na to, co je správné. Každému z nás je jasné, že stravování se ve fastfoodech asi není úplně zdravé.

A nakonec ještě pár opravdu jednoduchých pravidel. Zaručuji vám, že pokud se jimi budete řídit, první výsledky se brzy dostaví.

a9027d4e-6eff-42d2-935c-c4117ddacbb6 2

  1. Jezte čerstvé potraviny, žádné polotovary nebo fastfoody. Na jídelníček se podíváme v některém z dalších článků.
  2. Nepřejídejte se.
  3. Každý den se hýbejte, stačí klidně i rychlá chůze.
  4. A sledujte náš blog, Facebooku a Instagram, kde vám budeme přinášet rady, tipy i slova podpory ;)