Jak rychle zhubnout 10 kg za 2 měsíce

Shodit přebytečný tuk, ať už na břichu, stehnech, zadku, chce snad většina z nás. A určitě každý z nás už přečetl desítky článků o zázračných dietách nebo o tom, že pokud chceme shodit tuk na břichu, musíme udělat stovky opakování cviku "sed-leh". Ale to jsou všechno nesmysly, které nefungují. Sám jsem před nedávnem shodil 10 kg za 2 měsíce, takže vím, o čem je řeč. Rozhodně není potřeba dřít jako vrcholový sportovec a ani trpět hladem, jak se mnohdy můžeme dočíst.

Jak tedy shodit přebytečná kila?

Na úvod je potřeba vyvrátit několik zažitých mýtů a nepravd o hubnutí.

  1. Když chci shodit břicho, nesmím jíst tuky. Toto je dlouho zažité a hlavně nepravdivé tvrzení. Správné tuky naopak redukci váhy pomáhají.
  2. Kardio cvičení jako třeba monotónní běh je pro hubnutí ideální. Dřív se doporučovalo běhat nebo dělat jiné podobné cvičení po dobu více jak 20 minut. Prvních 20 minut se spaluje cukr v krvi, teprve potom přijdou na řadu tuky. Ale tím pádem by bylo potřeba běhat minimálně hodinu, aby se nějaké tuky na břiše spálily.
  3. K redukci tuků na břichu je potřeba hodně opakování posilovacích cviků na břicho. Cviky na břicho zpevní břišní svaly, ale rozhodně jen díky nim tuky na břiše nezmizí,takže ikdyž nějaké svaly na břiše narostou, přes tukovou vrstu nebudou vidět.
  4. Když chci shodit velké břicho, musím denně cvičit alespoň hodinu. Samozřejmě čím víc pohybu (energetického výdeje), tím líp. Ale rozhodně není třeba denně dřít v posilovně jak mezek a odbývat svou práci, rodinu, přátele, atd.

Jak jsem shodil 10 kg za 2 měsíce?

Než se dostanu k hlavním bodům, jak zhubnout, chci zdůraznit jednu věc. Tuk z břicha nebo odkudkoliv na našem těle sám nezmizí, je k tomu potřeba vůle. Ze začátku (cca prvních 14 dnů) opravdu silní vůle. Ale na druhou stranu se není čeho děsit a může to zvládnout opravdu úplně každý. Zvládl jsem to i já, průměrný muž středních let, který má sedavé zaměstnání a moc rád jí. Bez nějakých brutálních změn jsem shodil 10 kg za 2 měsíce.

Po pravdě to bylo za o něco kratší dobu, než za 2 měsíce a navíc jsem si vybral ne zrovna ideální čas na hubnutí - čas Vánoc. A teď zásadní informace, kterou bohužel spousta lidí nezná - hubnutí je ze 70% o jídle a jen z 30% o cvičení. Většina těch, co chtějí shodit tuky, začnou běhat. Jenže:

  • vydrží běžet jen pár minut - takže tělo vůbec nezačne spalovat
  • i když uběhli jen pár stovek metrů, mají pocit, že něco pro sebe udělali a dají si za odměnu něco sladkého
  • minimálně další dva dny po běhu je bolí celé tělo a nejsou schopni opět něco dělat (myslím pohyb).
  • náročnost běhu je odradí a se snahou zhubnout rychle skončí

Co z toho plyne? Není potřeba se denně několik hodin potit v posilovně nebo uběhnout 10 kilometrů. To dobrou zprávou je, že stačí upravit stravovací návyky a výsledky se dostaví velmi rychle.

hubnuti

Zásadní rady

  1. Změna jídelníčku - vynechal jsem úplně pečivo a zařadil více masa a zeleniny. Samozřejmě jsem se vzdal všech sladkých lákadel. Rozhodně nedoporučuju se vyhýbat tukům. Tato změna výrazně ovlivnila úspěch mého hubnutí. Nejtěžší bylo prvních 14 dnů, kdy si tělo odvykalo na kvanta cukrů, pak to šlo už snadno.
  2. Pohyb - samozřejmě je potřeba se hýbat. Stačí i obyčejná chůze, ale určitě je lepší zařadit i jiné druhy pohybu (posilování ve fitku, na skupinových lekcích, skákání přes švihadlo, cvičení s expandérem, různé druhy sportu). No možností je opravdu hodně a je dobré si vybrat něco, co nás baví. 
  3. Silná vůle - výše uvedené by nešlo bez silné vůle. Přece jen je potřeba změnit svoje zvyky, hlavně ty stravovací a to úplně snadné. Tedy ze začátku, hlavně prvních 14 dnů. Pak si tělo navykne na nový (zdravý) režim a všechno jde snáz.

Jak si pomoci k dosažení svého cíle

Pokud víte, že zrovna silnou vůli nemáte a už jste několikrát při shazování přebytečných kil selhali, nezoufejte. Poradím vám fígle, které vám pomohou v dosažení kýženého cíle.

  1. Nejtěžší je dodržovat správný jídelníček. Znáte to, máte hodně práce, není čas na přípravu pořádného jídla a odbydeme se bagetou z benzinky, což rozhodně není správně. Je lepší si večer připravit jídlo na další den.  
  2. Abych umocnil výsledky z cvičení, pořídil jsem si důležité suplementy jako jsou proteiny, BCAA, spalovač a další. Samozřejmě jde to i bez nich, ale správné doplňky stravy hodně pomohou v naší snaze zhubnout.
  3. Pomocí aplikace jsem si zaznamenával to, co jsem za den snědl a také jak moc jsem se hýbal. Díky tomu jsem měl přehled, kolik energie jsem přijal a kolik vydal. Přece jen pro hubnutí je zásadní mít větší výdej než příjem. 
  4. Našel jsem si motivaci zvenčí, začal jsem sledovat některé profily na Facebooku a Instagramu, kde se sdružovali podobně se snažící lidé. 

Na závěr...

Jak jsem psal výše, to nejdůležitější při snaze zhubnout, je zásadní změna jídelníčku. První výsledky uvidíte třeba už po 2 týdnech. Výraznější změnu, kdy si i vaše okolí všimne, že jste zhubli, můžete dosáhnout po měsíci. A měsíc má jen 30 dnů, které utečou opravdu rychle. Stačí je silná vůle na začátku, věřte mi, znám to ;) Tak vám držím palce!